مطالبی در مورد امام زمان

یافارس الحجازادرکنی عشقست ابوالفضل

با سلام ... ورود شمارا به وبلاگ یافارس الحجازادرکنی عشقست ابوالفضل خوش آمد میگویم ... برای مشاهده کامل مطالب از آرشیو مطالب وبلاگ استفاده کنید.

 

 چرا امام زمان (عج) غايب هستند ؟ و ا از فیض حضورشان محرم هستیم ؟

پاسخ از آیت الله بهجت : سبب غیبت امام زمان (عج) خود ما هستیم وگرنه اگر ظاهر شود چه کسی او را می کشد ؟ آیا جن او را میکد یا قاتل آن حضرت انسان است ؟ ما از پیش امتحان خود را پس داده ایم که چگوه از امام تحفظ و یا اطاعت می کنیم و یا اینکه او را به قتل میرسانیم ! انحطاط و پستی انسان به قدری است که قوم حضرت صالح (عج) ناقه صالح را با اینکه          وسیله ی ارتزاق و نعمت آنها بوده ، پی (قربانی) کردن چنان که قرآن کریم درباره ی آن می فرماید : « لَکُم شَربٌ یَومٍ مَعلومِه »    یعنی : (یک روز ، آب سهم شما باشد و روز دیگر سهم آن و روزی که آب چاه را می خورد ، در عوض به آنها شیر می داد ...

آن آقا گفت : چرا برای تعجیل فرج دعا می کنید ؟ آیا می خواهید بیاید و او را هم بکشید ؟ برای اینکه مزاحم خط و مردم و حکومت و حاکمیت شما خواهد بود آنان که سایر ائمه را کشتند دیوانه که نبودند ؟ بلکه سبب آن بی دینی بود آیا الآن دیگر آن طور نیست ؟

اوقات مخصوص حضرت مهدی (عج)

شب قدر :

شب قدر که شب بروز و ظهور قدر و منزلت و میمنت و سلطنت و عظمت و جلالت امام عصر است که سبب نزول روح آن قدر ملائکه است بر  آن جناب که بر زمین جایی تنگ شود برای تقدیر امر بندگان خدا ... چون حضرت صاحب الامر در تمام این شب با ملائکه ی مقربین مشهور است و فوج فوج به خدمت او می آیند و بر او سلام میکنند و تقدیرات که برای او و سایر ، خلق شده است بر او عرض می کنند . سزاوار نیست در چنین شبی تأسی به امام خود نکنیم و به غفلت به سر آوریم .

***

روز جمعه

روز جمعه که از چند جهت اختصاص و تعلق دارد به امام عصر (عج) یکی از آن ولادت با سعادت آن جناب در آن روز بوده است. دیگر آن که ظهور آن حضرت در آن روز خواهد بود و انتضار فرج در آن روز بیشتر از رو ز های دیگر است ... عید بودنِ روز جمعه حقیقتاً به جهت آن روز شریف است ... بهترین اعمال در روز جمعه ، گفتن «اللهم صلی علی محمد و ال محمد و عجل فرجهم» است . صد مرتبه بعد از نماز عصر روز جمعه و در بسیاری از ادعیه ی روز جمعه طلب نصرت و تعجیل فرج و ظهور شده است .

روز عاشورا

روز عاشورا که روز سر افراز شدن حضرت حجت است از جانب خداوند عزّوجل به لقب قائم .

از ساعت دوازده تا غروب

از وقت زرد شدن آفتالب تا غروب آن از هر روز است . بنا بر تقسیمی که علما کرده اند ، هر رو ز را از مطلع فجر تا غروب آفتاب به دوازده بخش تقسیم کرده اند به نحوی که حسب فصول فرقی نکند و هر قسمتی منسوب امامی است .

     پس ، از ساعت  اولی برای مولای ما علی است و شمرده اند تا دوازدهم که برای ما مولای ما مهدی و دعا کند  انسان در هر ساعتی از آن ساعات به آنچه خصوص اوست از آن دعوات .

**************

عصر دوشنبه و پنج شنبه  

در این اوقات اعمال بندگان بر امام عصر (عج) عرضه می شود چنان که در هر عصر و زمانی دیگر نیز بر امام عصر عرضه می شد .

شب و روز نیمه شعبان

شب و روز نیمه ی شعبان که ولادت با سعادت آن جناب در آن بوده  و این نعمت عظیمه را خداوند در آن به بندگانش  عطا فرموده است .

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ 2 / 2 / 1391برچسب:,

] [ 8:38 ] [ محسن حسنزاده ]

[ ]

مجله اینترنتی دانستنی ها ، عکس عاشقانه جدید ، اس ام اس های عاشقانه